16 Aralık 2009 Çarşamba

Aşk-Elif Şafak

'' AŞK’ın hiçbir sıfata ve tamlamaya ihtiyacı yoktur.Başlı başına bir dünyadır aşk. Ya tam ortasındasındır merkezinde; ya da dışındasındır, hasretinde. ''

Geçen arkadaşım benden bir roman tavsiyesi isteyince aklıma geldi, bazı kitapları paylaşmak istiyorum. Geçtiğimiz yaz temmuzda, balayımıza marmarise girderken ;) yanıma kitap almamıştım. Havuzun başında okumam için yeni bir kitap almalıyım diyordum. Mola verdiğimiz terminalin orda seyyar bir kitapçı gördüm ve Elif Şafak-Aşk kitabını gördüm pembe kapaklı :) tam balayı çiftine yakışır bir kitaptı doğrusu hihi Hay Allahhh güldüm kendi kendime, kitabımı eşim ödedi ve bana hediye etti, otobüse dönüp kitabı okumaya başladım. Çok güzel bir kitap, unuttuğumuz değerlerimizi de hatırlamamızı sağlıyor. Kitapta Aşkın farklı çeşitleri vardı.

Konusuna gelince ;

Ella Rubinntain 40 yaşında Amerikalı bir ev kadınıdır. Tipik burjuva değerlerinin hâkim olduğu oldukça varlıklı bir ailesi, düzenli ve görünüşte ’sorunsuz’ bir evliliği vardır. Üç çocuğunu da büyüttükten sonra bir yayınevinde editör-asistanı olarak iş bulur; görevi A. Z. Zahara adlı tanınmamış bir yazarın tasavvuf felsefesini konu alan tarihi romanını değerlendirmektir. Zahara’nın yazdığı bu roman yüzyıllar öncesinin Anadolu’suna,Mevlana’nın yaşadığı Konya şehrine götürür okuyucuyu.Zahara romanında yalnızca Mevlana’yı değil,Mevlana’yı Mevlana yapan can dostu,yareni Şems ile birlikte anlatmaktadır.Mevlana ile Şems’in karşılaşmaları,aralarındaki o ruh bağı ,Mevlana’nın çevresindekilerin bu yoldaşlığa bakış açıları Zahara’nın kitabının konusunu oluşturmaktadır.Bu kitabı inceleyip karar vermesi gereken Ella bir yandan da kitabın yazarı ile mail aracılığı ile yazışmaya başlar.Durum böyle olunca AŞK kitabı, iki yönde gelişim göstermektedir: Zahara’nın romanı ve Zahara ile Ella’nın arasındaki gidip gelen mailler.

Hayatının kritik bir döneminde eline aldığı bu kitap, hiç beklemediği bir şekilde Ella’yı derinden sarsacak, dünyevi aşkı keşfetmek adına zorlu ve tehlikeli bir yolculuğa çıkmasına neden olacaktır.

Elif Şafak, yüzyıllar arası yolculuğuna okuyucuyu da ortak ediyor. "Aşkı ve tekliği" kimi zaman ete kemiğe büründürüyor, kimi zaman uhrevi bir dünyada dolaştırıyor. Kimi zaman Ella, kimi zaman Kerra, kimi zaman Aziz Zahara kimi zaman da Şems´le özdeşleşiyorsunuz.

Hayatlarımızın durgun gölünü dalgalandıran taş misali, yüzleşmek zorunda olduğumuz sıkıntılar, acılar… ve aşkın peşinde kat etmek zorunda olduğumuz zorlu yollar, ödediğimiz bedeller…
Aşk… kitap içinde bir kitap, hayatın anlamı peşinde bir aşk macerası…
Aşk… Elif Şafak’tan arayışa, gerçeğe ve keşfetmeye dair bir roman.

Aşk beşeri olandan ilahi olanı bulmaya doğru giden bir yolculuk,

kendini bilenin Rabbi’ini bileceği gerçeğini idrakle bir kendini arayış,

Mevlana ve Şems’e yakınlaşmak için atılabilecek bir adım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder